vidar_riseth
STØTTER: Sponsorsjef i REMA 1000, Vidar Riseth, sier det Derfor var det lett for å være enig i budskapet i sommerens Flyte-kampanje.

REMA 1000 bryr seg om sommerens viktigste budskap

REMA 1000 engasjerer seg i arbeidet med å redusere antallet drukningsulykker i Norge, gjennom å bidra til at Flytes sommerkampanje når enda flere.

Hver sommer mister rundt 35 mennesker livet i drukningsulykker i Norge. Om flere bryr seg kan vi kanskje unngå at noen av disse livene går tapt. Det er tematikken for Flytes sommerkampanje i år. En tematikk også REMA 1000 ønsker å løfte frem med sitt engasjement for kampanjen.

–De mange livene som gå tapt i drukningsulykker hvert år er et stort samfunnsproblem. Det berører enkeltpersoner, familier, venner og lokalsamfunn. Og det berører alle oss i REMA 1000. Derfor var det lett for oss å slutte opp om budskapet i sommerens kampanje. Både vi som selskap og våre ansatte bryr oss, sier sponsorsjef i REMA 1000, Vidar Riseth.

Når nesten 2 millioner
«Bry deg» kampanjen vil bli å se i REMA 1000s Æ-app i hele juli, og i tillegg i sommerens kundemagasin. Gjennom disse kanalene får kampanjen en betydelig økt rekkevidde, og når mennesker man trolig ikke ville kunne nå uten dagligvarekjedens støtte.

–Flyte er en relativt ny organisasjon, med begrensede ressurser. Bidrag som REMA 1000 sitt er helt avgjørende for at vi skal nå ut til så mange som mulig. Jeg vil gå så langt som å si at det faktisk kan bidra til å redde liv, sier daglig leder i Flyte, Mia Bergmann.

Kraft i å være mange
I tillegg til å nå ut gjennom REMA 1000s kanaler vil Flytes sommerkampanje spres gjennom Flytes kanaler, og de 17 medlemsorganisasjonenes kanaler. Den betalte annonseringen vil være begrenset, men Bergmann har tro på kraften som ligger i at mange deler.

Samlet sett er rekkevidden til våre medlemmer stor. Men skal vi nå ut til alle trenger vi hjelp fra alle som har et engasjement for saken og budskapet. Vi trenger rett og slett at så mange som mulig bryr seg og deler. Det gjelder også næringslivet, hvor REMA 1000 denne gangen har gått foran med et godt eksempel, avslutter Bergmann.

badeplass